NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
أَبُو بَكْرِ
بْنُ أَبِي
شَيْبَةَ
حَدَّثَنَا
وَكِيعٌ عَنْ
سُفْيَانَ عَنْ
عَبْدِ
الْمَلِكِ
بْنِ
عُمَيْرٍ
عَنْ رِبْعِيٍّ
عَنْ
حُذَيْفَةَ
قَالَ كَانَ النَّبِيُّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
إِذَا نَامَ
قَالَ
اللَّهُمَّ
بِاسْمِكَ
أَحْيَا
وَأَمُوتُ
وَإِذَا
اسْتَيْقَظَ
قَالَ
الْحَمْدُ
لِلَّهِ
الَّذِي
أَحْيَانَا
بَعْدَمَا
أَمَاتَنَا
وَإِلَيْهِ النُّشُورُ
Huzeyfe (r.a.)'den
demiştir ki:
Nebi (s.a.v.) uyu(mak
istedi)ği zaman: "Ey Allah'ım, senin isminle ölür, senin isminle
dirilirim" derdi. Uykudan uyanınca da "Bizi öldürdükten sonra
(tekrar) dirilten Allah'a hamd olsun. (Yaratıkları) öldükten sonra diriltmek de
ona (mahsus)tur" derdi..
İzah:
Buhârî, Dea'vât; îbn
Mâce, dua; Tirmizî, dea'vat; Darimî, istizan; Ahmed b. Hanbel, IV, 294, 302, V,
154, 385, 387, 397, 399, 407.
Metinde geçen
"diriltti" ve "Öldürdü" kelimeleri uyandırdı ve uyuttu
anlamlarında kullanılmıştır. İnsan uykuda tamamen hareketsiz kaldığı için uyku,
ölüme; uyanıklık da canlılığa
benzetilmiştir.
o Metinde'geçen
"nüşûr" kelimesi de diriltmek ve yeniden hayata kavuşturmak
demektir.
Hadis-i şerif Fahr-i
kâinat efendimizin yatarken ve kalkarken nasıl hareket ettiğini açıkça ifade
etmektedir.